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제 목  배송중 분실 및 파손건은 어떻게 하나요? What should I do if it is lost or damaged during delivery?

보내주신 제품이 물류센터 쪽으로 입고되어 검수시 상품누락/파손이 확인된 경우에는 출고 전에 연락을 드립니다.

이런 경우 고객님이 주문하신 상품에 셀러 쪽으로 연락하셔서 환불 또는 재배송 요청해주시면 됩니다.


주문하신 상품이 해외로 출고된 이후에 분실/파손된 경우에는 전적으로 배송사 규정에 따르게 됩니다.

국제배송 택배사에 손해배상 청구를 해야 합니다.

 

보상제외 품목

 

1. 발송 금지품목

2. 대형화물 (중량 30kg을 초과하는 물품, 가로, 세로, 높이의 합이 160cm를 초과하거나, 한변이 100cm를 초과하는 물품)

3. 재생 불가능한 물품 : 원고, 신분증, 계약서, 서류 등

4. 전자상거래로 구입하지 않은 물품 : 예술품, 공예품, 중고품, 경매물품, 선물 등 가격이 객관적으로 입증할 수 없는 물품

5. 변질, 변형이 우려되는 물품 : 기압, 온도 등으로 변형, 변질, 부패, 기능 이상이 우려되는 물품 전부

6. 전자제품 : 충격 등으로 오작동이 발생할 수 있는 컴퓨터, 프린터기, 모니터, 노트북 등...

7. 파손우려물품 : 유리, 유리제품, 항아리, 도자기 등 통상적인 주의로 파손을 방지하기 어려운 모든 물품

8. 물품가격을 언더밸류를 한 사실이 추후에 확인되면 보상요청 접수가 불가능할 뿐만 아니라, 진행중인 보상처리가 취하됩니다.

9. 택배사 접수불가 품목 : 택배사 이용약관에 의해 통관이후 국내 택배사에 접수가 불가능한 품목.

10. 판매목적이라 하더라도 실사용과는 상관없는 케이스, 박스 등의 파손인 경우 보상에서 제외되고 있으니 주의 바랍니다.

11. 상품을 저희쪽에 보내주시지 않거나, 상품을 버리신 경우는 보상처리되지 않으며,

     상품의 반송시 해당 택배사로부터 받으신 송장번호는 필히 보관하여 저희 쪽에 알려주시기 바랍니다.

12. 택배 배송완료 후 24시간 안에 통지하셔야 합니다. 그 이후는 사용 후 파손으로 생각될 수 있습니다.

 

[ 첨부자료 ]

 

1) 박스외관 (송장번호) 사진

2) 상세 포장 상태사진

3) 상품의 파손부위 및 기타 요청사진

4) 쇼핑몰 구매내역 캡쳐 이미지

5) 카드 승인 내역 캡쳐 이미지

6) 송금 받으실 계좌번호, 계좌명, 은행명 등의 거래 정보

 

If the product you sent is delivered to our distribution center and found to be missing/damaged during inspection, we will contact you before shipping.

In this case, you can contact the seller of the product you ordered and request a refund or reshipment.

 

If the ordered product is lost/damaged after being shipped overseas, it will be entirely subject to the shipping company is regulations.

You must file a claim for compensation from the international delivery courier company.

 

Items excluded from compensation

 

1. Items prohibited from being shipped

2. Large cargo (items exceeding 30kg in weight, the sum of width, length, and height exceeding 160cm, or items exceeding 100cm on one side)

3. Non-renewable items : manuscripts, ID cards, contracts, documents, etc.

4. Items not purchased through e-commerce : Items whose prices cannot be objectively proven, such as works of art, crafts, used goods, auction items, gifts, etc.

5. Items at risk of deterioration or deformation : All items at risk of deformation, deterioration, corruption, or malfunction due to atmospheric pressure, temperature, etc.

6. Electronic products : Computers, printers, monitors, laptops, etc. that may malfunction due to shock, etc.

7. Items at risk of breakage : All items whose damage cannot be prevented with ordinary precautions, such as glass, glass products, jars, ceramics, etc.

8. If the fact that the product price was undervalued is later confirmed, not only will it be impossible to receive a compensation request,

but the compensation process in progress will also be cancelled.

9. Items that cannot be accepted by courier companies :

Items that cannot be accepted by domestic courier companies after customs clearance due to the courier company is terms and conditions.

10. Please note that even if it is for sales purposes, damage to cases, boxes, etc. that are not related to actual use is excluded from compensation.

11. If you do not send the product to us or throw it away, compensation will not be processed.

When returning the product, please be sure to keep the invoice number received from the relevant courier company and notify us.

12. You must notify us within 24 hours of completion of delivery. After that, it may be considered damaged after use.

 

[ Attached document ]

 

1) Photo of box exterior (invoice number)

2) Detailed packaging status photos

3) Photos of damaged areas of the product and other requests

4) Capture image of shopping mall purchase details

5) Capture image of card approval details

6) Transaction information such as account number, account name, and bank name to receive the remittance

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